top of page

OM OSS

Vi er en stolt start-up som driver uavhenging rådgivning, prosjektledelse, interimledelse, oppstart og hjelp med LEAN innen logistikk og supply chain management. Digitaliseringsteknologi og overgangen til det nye skiftet som defineres som Industri 4.0 har blitt en sentral del av vår portefølje.

 

Grunnlegger, daglig leder og første ansatte i selskapet er Klaus Espegard. Klaus har mange års variert erfaring innen logistikk og supply chain fra industri innen elektronikk, næringsmiddel og prosess. Han har også treårig utdanning innen økonomi og administrasjon med fordypning i logistikkledelse fra Høgskolen i Molde. Se linkedIn profil her.

​

Partner og medeier i selskapet Geir Idar Holte har bakgrunn fra roller som Fabrikkdirektør, Supply Chain Manager og konsulent i børsnoterte selskaper, mellomstore selskaper og tidligfase selskaper i fra ulike bransjer som drikkevare, våpen og leverandør til bygg- og anleggsindustrien. Han er utdannet Siviløkonom fra Universitetet i Sørøst Norge og Universitetet i Agder, med spesialisering innen Prosjektadministrasjon. Se hans linkedIn profil her.

​

Med LEAN sertifisering på grønt belte nivå og dokumenterte resultater fra ulike prosjekter innen forbedringsarbeid tilbyr vi hjelp til igangsetting av forbedringsarbeid og innarbeidelse av LEAN-metodikk til din bedrift.

​

Vi har også samarbeid med andre etablerte aktører.

Vår visjon er å styrke våre kunders lønnsomhet gjennom å analysere, forenkle og strømlinjeforme deres forretningsvirksomhet.

​

Mange bedrifter har av ulike grunner over tid pådratt seg dyre og ineffektive rutiner innen håndtering og drift av sine forretningsprosesser. Noen har kanskje vokst veldig fort over en lengre periode, andre har gjerne hatt gode tider og marginene har vært høye slik at de ikke har brukt tid og oppmerksomhet på forbedring av sine prosesser. Når tidene plutselig snur blir man konfrontert med lavere lønnsomhet. Spørsmålet blir da, hvordan kan vi kutte kostnader? Veldig mange benytter seg da av det berømte ostehøvelprinsippet, finner ut hvor mye de må spare i kostnader og fordeler kutt jevnt over bedriften. Ofte går dette ut over effektiviteten i bedriften, leveringsproblemer, lavere kundetilfredshet, problemer med sykefravær etc.

​

Den smarte måten å kutte kostnader på vil være å først gjøre en value stram mapping (VSM), eller en verdistrømsanalyse som vi sier på norsk. Dette er et verktøy som gjør at bedriften får oversikt over ineffektivitet, overproduksjon, flaskehalser og andre tap som som bedriften kan eliminere. Ved å identifisere tapene kan vi remodellere og redesigne forretningsprosessene og gjøre smarte valg. Oppsiden er at vi samtidig får reduserte ledetider, mindre varer i arbeid, lavere varelager og lavere håndteringskostnader.

​

Vi tilbyr hjelp til kartlegging, ledelse og igangsetting av forbedringsprosjekter, enten det gjelder kortere eller lengre engasjementer. I tillegg tilbyr vi interrimledelse til bedrifter som har behov for å fylle lederroller innen logistikk og supply chain for midlertidige perioder.

VÅR VISJON

bottom of page